SEDAM NAVIKA UREDNIH LJUDI: dopustite sebi učiti od drugih i riješite se kaosa u kući

Uredan dom ključan je ne samo za vizualni dojam, nego i za naše emocije i sretan život. Ako imate poteškoća s rutinskim održavanjem organiziranog doma u kojem je više-manje sve na svome mjestu, učite od navika urednih ljudi

 

 

Povratak kući s posla s namjerom da se prije svega odmorimo ili želja da konačno provedemo vikend u kojem ćemo se posvetiti sebi često neslavno završi. I to zbog nereda – stvari porazbacanih naokolo, obuće koja je zakrčila hodnik, odjeće nakupljene po stolicama i naslonjačima, hrpe neopranog rublja, ostataka hrane na kuhinjskom stolu… To doista zna pokvariti ne samo naše planove nego i raspoloženje. Psiholozi tvrde kako je uredan dom ne samo odraz unutarnje ravnoteže, nego i ključ za sretan život. Ili barem jedan od ključeva.

Foto: El Mueble

 

1. SPREMAJU KREVET. I TO BAŠ SVAKO JUTRO

“Zašto bi pospremali krevet, kada ćemo navečer opet leći u njega i opet sve raspremiti?” Ovakvo obrazloženje često čujemo kod onih koji ne pospremaju ujutro krevet. Iako, svi dobro znamo da pospremljen krevet mijenja cijelu sliku sobe i stvara savršen dojam reda. Na koncu, i sami se dobro osjećamo pri pogledu na poravnan prekrivač i jastuke. Nemojte da vas pogled na fotografiju ispod demotivira u pospremanju kreveta ujutro jer doista ne mora ovako izgledati nakon što ga sredite.

Bilo bi divno da imate vremena i za gornji pokrivač i ukrasne jastuke u drugoj boji, ali bit će dovoljno i ako samo svako jutro odmah nakon ustajanja u nekoliko poteza poravnate jastuke i povučete deku odnosno poplun preko njih. A ovaj mali potez nipošto ne bi bio naodmet: presavijanje gornjeg ruba popluna i otkrivanje jastuka.

I još jedna super-jutarnja navika: dok čekate da vam proključa voda za kavu ili čaj, izvadite oprano suđe iz perilice i složite ga na njegovo mjesto.

Foto: El Mueble

 

2. ODMAH SPREMAJU ODJEĆU KOJU SKINU SA SEBE

Nakon posla ili boravka vani dođemo kući i jedna od prvih stvari koje učinimo jest presvlačenje. No, problem je u tome što često ta priča ostane nedovršena. Ali ne i kod urednih ljudi! Naime, oni skinutu odjeću odmah usmjeravaju dalje, tamo gdje treba stajati – bilo u prljavo rublje ili pak u ormar. Postoji i polu-sretna opcija stalka ili vanjske vješalice, samo što uvijek postoji mogućnost da ih zatrpamo odjećom i onda smo opet – u neredu.

Isto vrijedi za nakit i modne dodatke – postoje kutije, ladice i police na kojima inače stoje pa je dobro odmah ih vratiti na njihovo mjesto. Tako ćete uvijek i znati gdje vam se što nalazi, pa ćete uštedjeti na vremenu i sačuvati dobro raspoloženje dok se ujutro spremate na posao.

I upamtite: pospremljen krevet bez nabacane odjeće okolo ključ je urednosti svake spavaonice!

 

Foto: El Mueble

3. NE STVARAJU ZALIHE

Police, ladice i ormari su mjesta u domu u kojima obično pohranjujemo i nemali broj stvari bez puno pažnje i logike. Pa se tako ispostavi da je ladica prepuna računa starih i po nekoliko godina, ladica s kozmetikom kojoj je odavno odzvonilo, a ormari odjećom koju nismo nosili godinama ili nam jednostavno više nije lijepa ni korisna.

Vrijeme je da, poput urednih ljudi, počnete vježbati bacanje stvari u smeće, kontejnere za tekstil, papir… I to ne samo onih kojima je istekao rok trajanja, nego i svih onih za koje se već dugo premišljate hoće li vam trebati… Osim bacanja, vježbajte i davanje – razmislite kome biste neke stvari mogli pokloniti jer bi im dobro došle i razveselile ih.

Foto: El Mueble

 

4. I ZA NAJMANJU SITNICU IMAJU MJESTO. STALNO MJESTO

Možda ste još našli mjesto za ključeve, kape i šalove te dječje igračke u svome domu, no znate li gdje vam se u domu nalazi toplomjer, ključevi od vikendice, račun od kaputa koji želite vratiti, medicinska dokumentacija, škare, selotejp, klamerica…? Obično takve stvari znamo tražiti i danima dok ih ne pronađemo. A problem je jednostavno riješiti sljedeći primjer urednih ljudi koji imaju stalna mjesta za svaku stvar. Pa i najmanju sitnicu poput iglica i konca za šivanje te rezervnog ključa za automobile.

Kako vam se ne bi stvarao nered u ladicama gdje odlažete sitnice, nabavite organizatore s odjeljcima u koje ćete ih staviti. Za pohranu računa i dokumenata od koristi će nam biti registratori, a za poštu kutije na radnom stolu ili na polici u predsoblju. I naravno, nakon upotrebe uvijek ih vraćajte na mjesto koje ste im odredili – tako olakšavate potragu za njima i imate uredniji dom!

 

Foto: El Mueble

 

5. PRAVE RASPORED – BAŠ ZA SVE

Foto: El Mueble

 

6. NE VJERUJU U KREATIVNI NERED

Uredni ljudi ne vjeruju u kreativni nered u koji se mnogi drugi zaklinju. Za uredne je to prikrivanje – loših navika u ime produktivnosti i kreativnosti. Dok kuhate, u kuhinji ne mora vladati nered i već tijekom pripreme hrane možete vratiti neiskorišene namirnice u police i ormariće te hladnjak kao i staviti suđe u perilicu. Isto vrijedi i za radni stol koji ne mora biti zatrpan papirima, olovkama, računima i knjigama dok obavljate neki posao. Organizirana i čista kuhinja kao i radni prostor potiču vas da budete više usredotočeni na posao i prije ga dovršite.

 

Foto: El Mueble

 

7. “ČEKIRAJU” BORAVAK I KUHINJU PRIJE SPAVANJA

Uredne osobe imaju tu divnu naviku da svaku večer prije odlaska na spavanje “prečekiraju” dnevni boravak i kuhinju – slože dekicu i jastuke razbacane po sofi, pospreme upravljače i mobitele na mjesto, odnesu šalice, čaše i zdjelice sa stolića i stave u perilicu koju nakon toga uključe. Pet minuta posla prije spavanja i imate urednu dnevnu zonu kad se ujutro probudite. To će svakome podići raspoloženje već u rano jutro!

Foto: El Mueble

 

Foto: El Mueble

 

 

Komentari