ORIGINALNA PRENAMJENA: genijalne lampe od McDonald’sovih vrećica

Gyuhan Lee, južnokorejski umjetnik i dizajner, pretvara McDonald’sove papirnate vrećice u lampe želeći skrenuti pozornost na važnost recikliranja. Saznajte kako je došao na inspiraciju da to budu vrećice upravo ovog poznatog fast food lanca.

 


Svrhovitost, visoka funkcionalnost, originalan dizajn i društvena angažiranost bitne su kod produkt dizajna. Idealno je svaki oblikovani predmet tom ima. Jer, dizajn uvijek mora biti u službi čovjeka i povezan s njegovim svakodnevnim životom. A ovaj koji vam predstavljamo ima sve to.

Riječ je o rasvjetnim tijelima Gyuhan Leeja, mladog južnokorejskog umjetnika i dizajnera u kojima je osnovni materijal kojeg je koristio – stare papirnate vrećice McDonaldsovih proizvoda.

 

FOTO: SIDE GALLERY

Gyuhan Lee poznat je po korištenju starih materijala i da mu je recikliranje strast, tako da nije iznenadio one koji su upoznati s njegovim radom. U početku je Lee planirao postati redatelj, ali nakon gledanja filma “Ljepota dolazi iznutra” zaljubio se u produkt dizajn i upisao se na Sveučilište za umjetnost i dizajn Kaiwon. Nakon studija, 27-godišnji umjetnik počeo je stvarati radove u kojima promišlja ulogu kućnog otpada u svakodnevnom životu, pronalazeći mu nove namjene.

 

FOTO: SIDE GALLERY

McDonald’sove vrećice sa žutim “M” privukli su pažnju Gyuhana Leeja tijekom pandemije: provodeći cijele dane u vlastitom studiju, umjetnik je često naručivao hranu iz ovog poznatog fast food lanca. Na jednom letu za Tokio, ugledavši na aerodromu restoran poznatog lanca brze hrane, zamolio je radnike da mu daju hrpu papirnatih vrećica od kojih se potom pretvorio u niz podnih i stolnih lampi.

FOTO: SIDE GALLERY

Lampe su poput sjajnih skulptura, koje podsjećaju na poznate svjetlosne objekte Isame Noguchija. Sastoje se od laganog metalnog okvira i dijelova zalijepljenih vrećica. Dizajner je McDonald’sov logo pretvorio u uzorak koji se ponavlja. Tako je nastojao preispitati simbol prepoznatljiv diljem svijeta i lišiti ga njegovih korijena povezanih s pop kulturom i konzumerizmom.

Osim toga, dizajner je u svom radu koristio tradicionalni korejski hanji papir, kombinirajući tako proizvode masovne proizvodnje i ručnog rada.

 

 

Komentari