Upoznajte Slavoniku, modernu domaću kuhinju koja je oduševila Talijane

Nakon premijere na salonu namještaja u Milanu, na kojoj je izazvala veliki interes, prekrasna zelena kuhinja troje mladih hrvatskih dizajnera postala je glavna tema u dizajnerskim i proizvođačkim krugovima. Vrijeme je da se pobliže upoznate s ovom kuhinjom!

 

I posjetiteljima Salonea del Mobile, ali isto tako i struci u oko je zapala Slavonika, kuhinja troje mladih dizajnera koju je izložila na svome štandu tvrtka Ancona iz Đakova. Interes za nju nije prestao ni nakon što je imala svoju premijeru na sajmu, u posebnom dijelu ‘Eurocucine’, gdje je prepoznata kako jedan od najinovativnijih projekata. Svi žele znati tko je oblikovao ovako prekrasnu kuhinju, kada će biti u prodaji, gdje se može nabaviti…

Kuhinja je izvrstan spoj tradicije i modernog dizajna – ona je reinterpretacija emotivne dimenzije atmosfere tradicionalne slavonske kuhinje kao središnjeg mjesta za druženje te kuhanja i druženja na otvorenom. Iza nje stoje mladi hrvatski dizajneri Nataša Njegovanović, Karla Paliska i Tvrtko Bojić.

Oni su pod vodstvom Nikole Radeljkovića, koji je vodio strateški razvoj proizvoda, osmisli koncept kojim se kroz karakteristične boje, mirise i materijale oživljava identitet slavonske kuće i samog geografskog podneblja, toplim pastelnim bojama i znamenitim slavonskim hrastom. Slavonika je izrasla iz tipologije tradicionalne slavonske kuhinje čiji su sastavni elementi bili stol za pripremu jela i objedovanje, kredenc i ormar za pohranu posuđa i polica koja se nalazila u smočnici (špajzi), a u kojoj se čuvala zimnica i slavonske delicije.

Njihovom reinterpretacijom pridružen im je i nov element poput modularnih ormarića, neizbježnih za funkcionalnost suvremene kuhinje.

Dizajneri Karla Paliska, Igor Bojić i Nataša Njegovanović
Dizajneri Karla Paliska, Igor Bojić i Nataša Njegovanović

 

‘Konceptualna kuhinja Slavonika, prva je suradnja slavonske tvrtke Ancona Grupa sa hrvatskim dizajnerima započeta u nastojanju da se naše postojeće tehnološke mogućnosti kao proizvođača namjenski projektiranog namještaja za sektor opremanja – usmjere u stvaranje proizvoda veće dodane vrijednosti. S obzirom da Ancona Grupa posjeduje i svoj brend kuhinja Moon, odlučili smo iskoračiti iz stereotipnog pristupa kuhinjama i okrenuti dizajnu pri stvaranju jednog novog pogleda na kuhinje, a gradeći na  slavonskoj baštini, tj. okruženju iz kojeg djelujemo’, istaknuo je Markica Stanušić, predsjednik Uprave Ancona Grupe.

 

Foto: Nataša Njegovanić, Sergej Kadulin, Marko Todorov

 

‘Slavonika je primarno koncept. Na neki je način to nedovršena kuhinja kojoj prioritet nije bila visoka funkcionalnost nego stvaranje scenografije i ugođaja tradicijske slavonske kuće, a ujedno i demonstracija materijala i tehnoloških mogućnosti proizvođača. Iako visoka funkcionalnost nije bila prioritet, te smo kroz proces projektiranja kuhinju primarno promišljali u kontekstu štanda, ipak smo njezinu formu gradili i kroz realne funkcije kako bi joj u konačnici dali legitimitet kuhinjie kao uporabnog proizvoda.” – nadovezali su se dizajneri Slavonike – Nataša Njegovanović, Karla Paliska i Tvrtko Bojić.

 

Nakon poticajnog nastupa na milanskom sajmu , Ancona Grupa nastavit će s razvojem proizvoda iz koncepta Slavonika u svrhu pripreme proizvoda za tržište, a u narednih pola godine planira se i otvaranje showrooma u Zagrebu.

 

Foto: Nataša Njegovanić, Sergej Kadulin, Marko Todorov