Želite da vam omiljena prostorija u domu bude uredna no nikako vam to ne polazi za rukom? Dobra organizacija i nekoliko navika koje trebate usvojiti ključ su urednog i uvijek pospremljenog boravka u kojem je sve na svom mjestu
Iako je to, uz kuhinju, prostor koji vjerojatno najviše pospremate, istovremeno je dnevni boravak mjesto na kojem vlada najveći nered. Ili barem nikada niste zadovoljni razinom urednosti, te vas to svakodnevno čišćenje i pospremanje prilično iscrpljuje. Riječ je o vjerojatno najfrekventnijoj prostoriji u domu u kojoj svi najradije borave u slobodno vrijeme tako da se nered može stvoriti vrlo brzo i pretvoriti prostoriju u pravi brlog koji ne izgleda nimalo privlačno.
No, događa li vam se nered u boravku samo zbog ove činjenice, ili možda griješite u nekim stvarima? Nudimo vam četiri pravila koja trebaju postati vaša strategija za umanjivanje nereda, kao i vremena koje vam je potrebno da stvari u dnevnom boravku dovedete u red.
1. JEDNA STVAR UNUTRA, DRUGA VAN
Mnogi su uveli pravilo koje se na prvu čini čudno, no itekako funkcionira. Jer, živimo u potrošačkom društvu i neprestano kupujemo i unosimo u svoj dom, a da ništa (osim smeća) ne iznosimo iz kuće. Tako nam se svake godine gomilaju manji komadi namještaja, detalji, sitnice, ukrasi… Bilo bi dobro da čim nabavite nešto novo, razmislite što biste mogli skloniti iz dnevnog boravka. Naravno, izuzetak su one stvari koje niste imali, a trebaju vam.
Što sa stvarima koje izbacite iz boravka? Trpanjem u ladice i ormare ili odnošenjem u drugu prostoriju (naročito tavan ili garažu) niste ništa postigli jer i dalje gomilate nepotrebne stvari u svome domu. Stoga, poklonite ih nekome! I drugi put prilikom kupnje dobro razmotrite treba li vam novi tabure, polica, vaza ili uokvireni poster te što biste, ako ih kupite trebali izbaciti iz sobe…
2. SVAKA STVAR IMA SVOJE MJESTO
Možda vam se ovo na prvu čini krutim pravilom, koji će prostor učiniti sterilnim. No, pokušajte ovo primijeniti i vidjet ćete učinak. Prije svega bitno je svakom članu delegirati ovo pravilo da sve stvari koje uzme ostavlja na svoje mjesto – od upravljača za tv, preko dekice i novina, pa sve do stvari ne spadaju u ovu prostoriju poput jakni, ključeva od automobila, torbice, nesesera, pribora za lakiranje noktiju, zdjela i tanjura s kojih smo pojeli hranu. Za stalne stvari u boravku napravite trajno spremište – novine ispod stolića ili na posebnom stalku.
Ukrasni pladanj može biti odlagalište za zdjelicu s keksima, mobitele i podmetače za čaše, a kartonska ukrasna kutija može biti spremište za daljinske upravljače, upaljače, knjige koje čitate, naočale za vid ili kozmetička sredstava koja rado koristite dok gledate tv – lak za nokte, aceton, krema… Sve to vam je lako dostupno – na ili ispod stola, pored sofe…
3. RASTERETITE KLUB STOLIĆ I SOFU
Sofa je uvijek zatrpana dekama i jastucima – lijepo je kada su ovi dodaci dio garniture za sjedenje, no nekada to stvara nered, čak i kada su složene. Budite umjereni u količini jastuka, a za deke imajte spremište u vidu košara ili škrinja koje ćete staviti pored sofe ili ispod stolića.
Isto tako, razmislite o dodatnom, pomoćnom stoliću koji ćete staviti pored ili između dvije sofe koje su složene u L oblik. Tako ćete rasteretiti sadržaj glavnog stola i odrediti koje stvari se slažu na jedan, a koje na drugi stol.
Pogled nam najčešće padne na stolić u dnevnoj sobi, a on je obično najneuredniji. Imajte na umu zlatno pravilo prema kojem 70 posto površine klub stolića i pomoćnog stolića treba biti slobodno, bez stvari. Sitnicama je mjesto, kako što smo već spomenuli ispod stola, u ladicama, kutijama, košarama ili na obližnjoj zidnoj polici…
4. SMANJITE UKRASNE DETALJE
Obračunajte se i s detaljima koji su naravno poželjni u dnevnom boravku, no počesto znamo i pretjerati u njihovoj količini. Usto, prilično nas zamara čišćenje prašine s njih barem jednom tjedno. Klub stolić ne bi trebao imati više od tri detalja (primjerice, vaza s cvijećem, svijeća i zdjelica za bombone), a isto pravilo vrijedi i za police. Dakle, na polici ne bi smjele biti više o tri stvari koje nisu knjige. Ili kutije, ako i njih i stavljate na police.
Bilo bi dobro kombinirati knjige i kutije u koje ćete staviti dokumente, sitnice koje ne moraju biti vidljive (punjači, računi, blokovi za pisanje…). Pazite i na boje: što manje različitih boja na detaljima, to manji dojam nereda!