Šest savjeta Marie Kondo koji će vam olakšati obračun s ormarima, ladicama i policama

Japanka Marie Kondo pomoći će vam da se učinkovito i brzo obračunate s neredom u domu koji nam zadaje stres, nezadovoljstvo i opterećuje nas. Saznajte što sve trebate učiniti da bi ova proljetna generalka bila bolja od svih dosadašnjih

 

 

Uredan dom u kojem svaka stvar ima svoje mjesto – to je san svih nas, zar ne? No, dogodi nam se često da smo zbog brojnih obaveza, poslovnih i privatnih, rastreseni što za posljedicu ima nered u našim domovima. Najednom postanemo očajni jer su sve ladice i ormari puni i ne možemo pronaći čisto rublje pa imamo dojam kao da smo zarobljeni stvarima.

Kada tome pridodamo i pranje prozora, pomicanje namještaja i sve one svakodnevne stvari poput usisavanja, brisanja prašine, brige o rublju… jednostavno nam se pomisao na proljetno čišćenje čini odbojnim. Ne znamo otkuda krenuti i kako se obračunati s hrpom robe, stvari, sitnica…

Marie Kondo je poznata japanska savjetnica za pospremanje i održavanje kućanstva koja će vam pomoći u tome. Njezina metoda KonMar učinila ju je poznatom i izvan granica domovine. U njoj, između ostaloga, objašnjava zašto je uopće došlo do nereda te objašnjava strategiju pomoću koje ćete s uspjehom obaviti proljetno pospremanje doma i učiniti ga ljepšim mjestom za sebe i svoju obitelj.

 

MARIE KONDO /Foto: 9Homes – Nine

 

Počnite od težega

Počnite s težim djelom, a to je odjeća. Pokupite sve odjevne predmete iz svih prostorija i stavite ih na jednu hrpu. Tek tada ćete shvatiti koliko robe zapravo imate! Ako brdo odjeće na vas djeluje zbunjujuće i stvara vam zbrku u glavi, sortirajte ju prema kategoriji: haljine, hlače, rublje itd. A zatim dolazi velika čistka… Zadržite samo one one stvari koje rado nosite. Imate pet crnih suknji i deset dolčeviti? Neka ostanu samo vama najomiljeniji komadi!

Kada riješite pospremanje odjeće, krenite na druge segmente:

knjige,

– dokumente,

– račune i

– sitnice.

Ovdje se naročito teško odvojiti od nekih stvari koje imaju emotivnu vrijednost. Ali, bez obzira na to, vaša zrelost i nenavezanost na predmete ovdje je na testu! No ne brinite, odvajanje odjeće bila vam je dobra vježba, tako da će sada ipak ići lakše.

 

Foto: The Jakarta Post

 

Pobijedite strah od bacanja

Savršenom pospremanju zapravo pripadaju samo dvije radnje:

1. bacanje stvari i

2. određivanje točnog mjesta za stvari koje ćete zadržati u domu.

Važno je pritom samo da bacanje bude prvi korak. Postoje mnoga navodna pravila kojih se trebate držati u raščišćavanju doma poput onoga: što se jednu godinu ne koristi, ide van. Ali jedino što je doista bit’no jest: čini li vas taj predmet sretnim? Kako biste to saznali, nije dovoljno jednostavno pogledati u ormar. Uzmite svaki pojedini komad u ruke i zamislite se u njemu (ako je riječ o odjeći) ili općenito kakav osjećaj imate prema predmetu. Možda zvuči smiješno, ali primijetit ćete da to funkcionira.

 

Foto: GaijinPot Blog

 

Pokloni nisu za vječnost

Njih također možete bacati i to bez imalo grižnje savjesti prema darovatelju. Sama gesta je puno važnija od onoga što je poklonjeno. U trenutku poklanjanja poklon je je ispunio svoj smisao. A ako poklonjeni predmet više ne zadovoljava vaš ukus, on više ne bi trebao biti opterećenje za vaš novi dom koji ćete imati nakon ovakvog temeljitog čišćenja.

 

Foto: Design Milk

 

Možete i bez svih tih knjiga

Čak i kod knjiga vrijedi sljedeće: skinite ih sve sa polica i stavite na hrpu te svaku uzmite u ruku i osjetite što ta knjiga znači za vas. Ali nemojte početi čitati jer ćete onda naime početi razmišljati bi li vam tekst još mogao biti od koristi. Naravno da će vam uvijek na pamet pasti neki razlog da knjigu zadržite. No, sjetite se kako mnoge ‘korisne’ knjige zapravo nikada niste ni pročitali. Sve što ste napola ili uopće niste pročitali ili što ste planirali ‘jednom’ pročitati, ide van. Pravo vrijeme za čitanje knjiga jest kratko nakon kupnje!

 

Foto: Homedit.com

 

Jedna kutija dovoljna je za uspomene

Odvajanje od uspomena i suvenira nije lako. Posvijestite si zato kod svakoga komada koja je njegova namjena. Stara pisma i razglednice su pročitani. S time je ispunjena i njihova svrha. To vrijedi također i za rukotvorine vaše djece. Naravno, to ne znači da morate baš sve baciti. Uzmite jednu kutiju i u nju sakupite sve ono što vam je stvarno na srcu i što rado imate. I ništa više.

 

Foto: Freshome

Dajte predmetima njihovo stalno mjesto

Za svaku stvar, i to bez iznimke, bitno je naći stalno mjesto u domu na koje ćemo ga vraćati uvijek nakon upotrebe. Ako jednom uložite taj trud i tako postupate sa svim stvarima nakon korištenja, stan će uvijek biti uredan. Trik je u tome da ne komplicirate sistem uređivanja i da ga se uvijek držite.

Osnovno pravilo glasi: stvari iz jedne kategorije (primjerice, škare i selotejp) uvijek ‘stanuju’ zajedno odnosno stavljaju se na isto mjesto. U obiteljima svaki član mora dobiti svoj prostor za pohranu svojih stvari. Odijelite sitnice s obzirom na materijal od kojeg su načinjene: tkanine, papira, sve što ima veze s elektronikom…  Svaki predmet na taj način ima svoju adresu, svaki vlasnik svoje mjesto.

 

Foto: Freshome

 

 

Komentari